14 July 2015

PENAWAR DENGGI




PENAWAR DENGGI
Januari sehingga Jun 2014, kes denggi di Kuala Lumpur mencatat 3,803 ...

#Demam Denggi
 
Demam denggi adalah sejenis penyakit jangkitan virus yang merebak melalui gigitan nyamuk Aedes aegypti yang telah dijangkiti.


Gejala dan langkah pencegahan denggi

Tanda dan gejala 

- Kebiasaannya demam akan terjadi pada hari ke tiga (3) hingga ke empat belas (14)           selepas digigit oleh nyamuk yang dijangkiti, kebiasaannya di antara 4 hingga 7 hari.
  Selalunya ia akan bermula dengan demam kuat yang mengejut, sakit kepala yang             teruk/kuat, sakit pada bahagian belakang mata serta otot-otot dan sendi-sendi. Ruam       merah di kulit juga boleh terjadi.


- Demam ini boleh mencapai suhu 40 - 41 C, dan selalunya akan berlarutan selama 2           hingga 7 hari. Ia juga boleh menyebabkan serangan sawan dikalangan kanak-kanak di         bawah umur 6 tahun.

- Sakit teruk pada tulang-tulang, otot-otot dan sendi-sendi. Demam denggi ini juga             dikenali sebagai "breakbone fever".

- Ruam selalunya akan tumbuh pada hari ke 3 dan 4 selepas bermulanya demam.


- Muntah dan kurang selera makan.

Di SHAKLEE terdapat dua suplemen yang boleh membantu menjadi penawar denggi

#PERFORMANCE DRINK
Dapat membantu meningkatkan daya pertahanan badan – memberikan tenaga kepada otot dan sel yang cepat, mengelakkan dehidrasi (kehilangan air) semasa demam dan terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga otot.

Membekal tenaga & daya ketahanan fizikal – ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus magnesium dab chloride. Tidak mengandungi perisa. pewarna dan bahan pengawet sepertimana minuman isotonik sukan di pasaran.
performance.jpg


#NUTRIFERON
Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari – ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia.

Mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.


Sebab mengapa Nutriferon menjadi pilihan saya dan anda

Untuk sebarang kemusyikilan dan pertanyaan boleh hubungi saya

Noraniza Ahmad
0127350098

No comments:

Post a Comment

NA Empire © . Designed by MaisarahSidi.com